dimarts, 20 de novembre del 2012

Visita a una escola bressol

El passat dijous dia 15 de novembre durant la setmana de la SAE vaig anar a visitar una escola bressol de Mataró, "La llàntia".
És una escola petita, només té una planta, quatre classes i un menjador però és molt acollidora. Té un pati bastant gran on els nens poden córrer i jugar tant com vulguin. Està ple d'arbres i d'aquesta manera els infants estan en contacte amb la natura, que és molt important que ho estiguin des de ben petits. Les mestres estan molt unides i són molt simpàtiques, trobo que és molt important perquè els nens se sentin còmodes i puguin aprendre d'elles.



Vaig quedar amb la meva padrina a l'estació de tren de Mataró, i d'allà em va portar a l'escola. Quan vaig arribar em va presentar a la directora del centre que em va ensenyar les instal·lacions i em va explicar el funcionament de l'escola, em va ensenyar les classes, em va presentar a totes les mestres  i després ja em vaig quedar amb la meva padrina a la classe que m'havia tocat. 

 Era la classe dels peixos. Vaig passar el dia amb infants de 2-3 anys, els més grans de l'escola. Normalment hi ha 20 nens a la classe però aquell dia al matí n'hi havien 18 i a la tarda només 10. Em va agradar molt la organització de la classe, estava plena de racons (de música, de cuina, de jocs, de descans... que són molt importants per desenvolupar les habilitats i coneixements de cada nen. Les fotografies que us mostro a continuació són d'uns quans racons que hi ha a l'aula:


Vaig passar el matí fent petites activitats d'una durada màxima de 15 minuts. Vam fer un tastet de fruites. Havien de portar diferents fruites i a la classe per esmorzar ells sols menjaven les que volien i quan volien. També vam estar una estona pintant i dibuixant. Cap a les 10:30h vam anar al pati i allà ells experimentaven i exploraven tot el que volien sense cap adult que els hi estigués a sobre controlant-los en tot moment. Les educadores estaven a la porta vigilant que ningú es fes mal o que no es barallessin. A l'hora de dinar la meva padrina i jo vam marxar i vam tornar a entrar a l'escola a les 15:00h. Després de dinar vam seguir fent jocs lliures a classe com cantar, llegir contes, jugar amb ells...,  i a les 18:00h els pares van venir a buscar els nens. 

Va ser una experiència molt positiva i enriquidora. M'ho vaig passar molt bé, vaig disfrutar molt amb els nens i em vaig adonar realment de que no m'havia equivocat de professió. M'encantaria tornar a repetir aquesta experiència!! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada