Per poder classificar aquestes tasques partim de la Taxonomia de Bloom.
La Taxonomia de Bloom classifica les activitats educatives en sis columnes, graduades de més senzilles a més complexes.
Aquesta classificació va ser elaborada per Benjamin Bloom i altres col·laboradors a l'any 1956.
Van elaborar tres dominis d'activitats educatives:
a) Domini cognitiu
b) Domini afectiu
c) Domini psicomotor
Tot i això el que va tenir més ressò i el que vam parlar a classe va ser el domini de les habilitats cognitives, ja que va ser el que després a l'any 2000, es va revisar, i es van incorporar accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
En aquesta imatge que us mostro a continuació, podeu observar les diferències de les habilitats cognitives creades per Benjamin Bloom a l'any 1956 i les habilitats formulades l'any 2000.
A l'any 2008 es va tornar a revisar, i va passar d'anomenar-se "Taxonomia de Bloom", a "Taxonomia de Bloom per l'era Digital"
Si entreu en aquest link que us mostro a continuació veureu com les habilitats cognitives estan organitzades en categories.
És important fixar-se amb la revisió feta a l'any 2008, ja que es la base per entendre les habilitats cognitives dels anys anteriors.
Tasca a realitzar
Com a última activitat i com a un tancament del bloc, els professor ens ha demanat que creem una taula en word on surtin totes les activitats que hem treballat durant el curs i relacionar-les i classificar-les segons les habilitats cognitives que es treballen en cada activitat. Després penjar-ho al Scribd i finalment penjar-ho al bloc comentant quines habilitats cognitives trobem més interessants de tota la Taxonomia de Bloom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada